Causes dels incendis

Els factors que poden desencadenar un incendi forestal són diversos, i es poden classificar segons si estan relacionats amb la meteorologia o no. Tot seguit s’exposen ambdues classes.

Factors no meteorològics

Aquests factors es refereixen a la inflamabilitat i el poder calorífic de les espècies. De fet la majoria dels incendis comencen en el material fi mort, com els branquillons i la virosta acumulada a terra, afavorits per la seva fragmentació i escàs contingut d’aigua.

La superfície exposada és molt important ja que com més gran la superfície, més gran la velocitat de reacció.

La presència d’aigua hi juga un paper fonamental, dificultant la crema del combustible. Així mateix, un combustible humit o consistent d’espècies amb més contingut d’aigua, tindran una temperatura d’ignició  més elevada.

Factors meteorològics

Aquestes inclouen tant els aspectes climàtics de la regió com les característiques de la seva vegetació. Les dades climàtiques històriques juntament amb altra informació no climàtica, permeten obtenir el que seria el factor de risc previ.